Handelsbetingelser
Fragt- og leveringsomkostninger
Vi leverer til døren, i hele landet (med forbehold af ikke bro-faste øer). Alternativt kan du få leveret til den nærmeste pakkeshop.
Levering til Erhverv eller Privat er med omdeling, og ved valg af en af disse muligheder accepterer du at varerne må stilles af GLS uden kvittering og at de (varerne) herefter henstår for egen risiko. Du kan også vælge at få leveret pakken til en Pakkeshop.
Der tages forbehold for udsolgte varer og tekniske fejl.
–
Betaling & levering
1. Når du har afgivet en online bestilling her på hjemmesiden modtager du på email en ordrebekræftelse/kvittering for dit køb, samt handelsbetingelser.
2. Vi leverer varen som du har valgt under købsforløbet.
3. Først når varen er pakket og klar til forsendelse, trækkes beløbet fra din konto, såfremt der er anvendt betalingskort.
Alle angivne priser er i (DKK) danske kroner og inklusiv 25 % (Dkk) moms. Bestilte varer leveres som udgangspunkt samlet. Leveringen er betinget af, at varer/ne må stilles på dit anviste sted ved, at du i bestillingens kommentarfelt kan du notere et tørt overdækket sted hvor varen må stilles. Husk det skal være sted, hvor dyr mv. ikke har fri adgang. Du som kunde har selv ansvaret for varens beskaffenhed og sikkerhed på det af dig anviste sted. Hvis varen ikke kan leveres som aftalt, vil ekstra udkørsel være for kundens regning.
–
Annullering af ordre
Ønsker du at annullere en ordre, kan dette ske inden vi leverer den hos dig. Annullering af ordrer kan foretages via email.
–
Betalingskort
Du kan betale online med alle viste betalingskort på forsiden af webshoppen. Denne vil altid være opdateret. Ved brug af betalingskort er der et lille gebyr. Dette gebyr fremgår af din kortudsteders priser og betingelser.
–
Fortrydelse og reklamation.
Du har fra modtagelsen af din ordre 14 dage til at meddele os, at du fortryder dit køb. Straks herefter skal du iværksætte returnering af varen/ne til os. Meddelelse om fortrydelse skal samtidig ske skriftligt på email som er den samme du modtog din købskvittering fra. Denne email SKAL mærkes “Fortrydelse” i emne feltet. Det er Foder Engros forsendelse der vurderer, om en vare er returneret i en sådan stand, at du har ret til at få pengene retur. Beløbet som kan refunderes er varens købspris, fratrukket vores fragt- og emballeringsomkostninger ved forsendelse til dig. Har du anvendt varen vil værditab grundet brug blive fratrukket beløbet, dog jævnfør regler må du afprøve en vare som stod du i en fysisk butik og afprøvede den. Værditabet er varens købspris fratrukket varens værdi ved videresalg som brugt. Værditabet fastsættes af os efter inspektion af den returnerede vare. Alle mærkater, stickers, varenumre, labels, prismærker mv. SKAL være intakte som ved modtagelsen af varen. Varer der bærer præg af at være anvendt mister typisk 80%-100% af værdien afhængig af type, pris mv. En tyggebold mister eksempelvis 100% værdi, hvis den har været brugt. Varer som kosttilskud, shampoo mv. kan IKKE returneres/fortrydes. Levnedsmidler herunder foder og andet til indvortes brug må ikke åbnes, såfremt du ønsker at benytte din returret, da varen øjeblikkeligt vil miste 100 % af sin værdi. Fragtomkostninger og risiko for transport retur til os påhviler dig som kunde. Beløb udbetales ikke kontant, men tilbageføres elektronisk til den konto hvor fra varen oprindeligt blev betalt.
–
Klagemulighed
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til
Center for Klageløsning via www.forbrug.dk – EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr – Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse som er info@Hinnerup.foderengros.dk – Du bedes ligeledes vedlægge kvitteringen i forbindelse med dit køb.
–
Reklamation:
I overensstemmelse med købeloven ydes du 24 måneders reklamationsret på tilbehør, eller til varens mindste holdbarhedsdato. Det betyder, at vi i tilfælde af defekt reparerer varen, evt. ombytter eller i nogle tilfælde giver afslag på varen alt afhængig af reklamationens indhold. Dette gælder ikke for uberettigede reklamationer, samt fejl og mangler grundet fejlagtig brug eller ødelæggelse af varer. Er der fejl eller mangler ved en købt vare, så skal du hurtigst muligt kontakte via email os med detaljeret beskrivelse og forklaring om, hvad der er galt med varen. Reklamation skal altid foregå indenfor rimelig tid fra fejlen er opdaget. Vælger du at returnere en vare uden først at have kontaktet os som anført frafaldes reklamationsretten. Kunden er ansvarlig for varens sikre emballering ved afsendelse til os. Vi modtager ikke pakker sendt til os pr. efterkrav.
–
Tilfredshedsgaranti
Go Care yder tilfredsgaranti på hunde- & kattefoder. Finder du fejl eller mangler i foderet bedes du reklamere med det samme. Vedlæg udførlig beskrivelse af reklamationens indhold til samme e-mail adresse som du modtog kvitteringen fra i forbindelse med dit køb, og mærk e-mailen “Reklamation” i emne feltet. Du vil herefter modtage udførlig information om hvorledes du skal forholde dig i din konkrete reklamationssag, da det til enhver tid vil være den respektive underleverandørs returnerings betingelser der er gældende. Vær opmærksom på, at forkert opbevaring ikke er grund til at reklamere.
–
Cookies & persondata
Denne webshop anvender cookies til besøgsstatistik samt til ordreforløbet. Anvender du denne webshop accepterer du sidens anvendelse af cookies. Der gemmes ingen personlige oplysninger ud over de til ordrens gennemførelse nødvendige adresseinformationer. Vi videregiver ingen personlige oplysninger til 3. part udover den nødvendige information til ordrens gennemførelse, samt til kundetilfredshedsformular. I nævnte tilfælde videregives kun data når du selv aktiv har gennemført handel og/eller udfydt kundetilfredshedsformular og dermed givet din accept.